Kasa fiskalna rozporzadzenie

Gdy prowadzimy sprzedaż towarów czy usług na rzecz osób fizycznych (takich, które nie prowadzą działalności gospodarczej) konieczna będzie nam kasa lub drukarka fiskalna. Po jej zakupie, niezmiernie istotne jest zgłoszenie urządzenia fiskalnego i fiskalizacja. Wszystkie procedury związane z kasą fiskalną powinny stanowić zrealizowane w ciągu dwóch miesięcy z jej zakupu.

Zgłoszenie do naczelnika właściwego urzędu skarbowego powinno zostać złożone jeszcze zanim rozpoczniemy ewidencjonowanie sprzedaży na kwocie fiskalnej. Co powinno znaleźć się w takim zgłoszeniu? Przede każdym, należy napisać, która będzie pełna liczba kas fiskalnych wykorzystywanych w biurze. Należy także podać adresy miejsc, gdzie będą one pobierane. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 listopada 2012 r. dokładnie reguluje sposób, w jaki winno się odbywać zgłaszanie kas. Zgodnie z nim najpóźniej w dniu utraty prawa do usunięcia z posiadania kasy fiskalnej należy zamontować przynajmniej część ze zgłoszonych do naczelnika urzędu skarbowego kas. Wraz z powodem kolejnego miesiąca należy włączyć do ewidencjonowania pozostałe kasy fiskalne. Kiedy mamy już zgłoszone i zamontowane kasy fiskalne, należy sprawić ich fiskalizacji. Stanowi ona niezbędna, jeżeli planujemy wykorzystywać kasy i drukarki w prace gospodarczej.

Na czym polega fiskalizacja kasy fiskalnej? Na przypisaniu do pamięci kasy fiskalnej modułu fiskalnego (numeru NIP podatnika). Dbajmy o tym, iż istnieje wówczas operacja jednorazowa, była i trwała. Niezmiernie istotne jest, aby fiskalizacja kasy fiskalnej została dopełniona w środek profesjonalny, przez przygotowanego do ostatniego akurat serwisanta. W sukcesu błędu, niemożliwe będzie cofnięcie źle przeprowadzonej fiskalizacji, niezbędny będzie zakup nowej kasy fiskalnej, co świadczy kolosalny wydatek. Dzięki dokonaniu fiskalizacji kasy, możliwa będzie jej praca w stylu fiskalnym. Od dziś w świadomości kasy zapisywane będą dobowe raporty, zawierające dane na problem dziennej sprzedaży. Po wykonaniu fiskalizacji kasy, w przeciągu siedmiu dni należy zgłosić ją do naczelnika właściwego urzędu skarbowego. Pomoże to otrzymaniem numeru ewidencyjnego.